Knyga „Kelio žmonės II“. Antanas Žlibinas

Knyga „Kelio žmonės II“. Antanas Žlibinas

Standartinė Kelio žmonės » Pir Gru 05, 2016 12:43 pm

Knyga „Kelio žmonės II“, skyrius: Veteranų klubas. Tokios vienybės ir sutarimo galima net pavydėti.
Antanas Žlibinas, kelininkų veteranų klubo „Kelininkas“ prezidentas


Kelininkas ir auditorius
Kelių sistemoje išdirbau 45 metus. Mano darbo kelio pradžia – Ukmergės kelių statybos valdyboje Nr. 2 (KSV-2). Po dešimties metų likimas atvedė į Vilnių, į Susisiekimo ministeriją. Čia „užtrukau“ net 26 metus. Dvejus iš jų dirbau kelių srities specialistu, likusius užėmiau ministerijos Finansų ir biudžeto skyriaus vadovaujančius postus. Šioje srityje pravertė antrasis – inžinieriaus ekonomisto diplomas.
Juokauju, kad pragyvenau net devynis ministrus. Kitas darbinis etapas išaušo Lietuvai įstojus į ES.

Tuomet atsirado ES lėšų, iškilo būtinybė vykdyti vidaus auditą. Ir čia, kaip mėgstu sakyti, „ištiko“ likimo ironija. Auditorių niekada nemėgau. Kai daug ir sunkiai, atsakingai dirbi, jų reikalavimai „duok tą, duok aną“ visuomet piktindavo. Atrodė, kad jie tik be reikalo gaišina kitus ir švaisto brangų laiką. Ironiška, bet taip jau susiklostė, kad tapau vidaus auditoriumi. Kelių direkcijoje juo dirbau net dešimt metų. Darbinei veiklai pasibaigus, sėdėti namuose man buvo neįdomu. Todėl iki pat šiol didelę savo laiko dalį skiriu kelininkų veteranų klubui „Kelininkas“.

Kam reikalingas klubas?
Kitų metų lapkričio 24 dieną kelininkų veteranų klubas minės savo veiklos 15 metų jubiliejų. Džiaugiuosi, kad klubo nariu esu nuo pat jo gyvavimo pradžios. Teko padirbėti ir viceprezidentu, o šiandien turiu garbės būti šių nuostabių kelio žmonių klubo prezidentu. Ką veikia kelininkai šiame klube? Mes išties nuveikiame nemažai rimtų darbų.

Tikiu, kad veteranų patirtis ir išmanymas praverčia dabartinei kelių sistemai. Mūsų klubas nuolat dalyvauja Vyriausybės Kelių priežiūros ir plėtros programos svarstymuose. Klubo pagrindinis uždavinys – teikti automobilių kelių valdymo institucijoms, nuolatinei Kelių priežiūros ir plėtros programos komisijai pasiūlymus šalyje atliekamų kelių tiesimo bei priežiūros darbų klausimais. Prieš formuojant metinį kelininkų biudžetą, mes teikiame savo pasiūlymus, pastabas. Turėdami didžiulę patirtį stebime, vertiname šiuo metu atliekamų darbų kokybę. Labai gaila, bet susidaro įspūdis, kad rangovai šiandien daugiau žiūri finansų, o ne kokybės.

Kelių direkcijos vadovų dėka veteranai yra įtraukiami ir į pavasarį bei rudenį vykstančias valstybinės reikšmės kelių apžiūras. Komisijoje dalyvaujantys mūsų atstovai taria savo žodį, į jų pastabas visada reaguojama. Džiaugiamės, kad mūsų neignoruoja ir esame reikalingi.

Tradicijos
Automagistrale Vilnius–Kaunas važiuojantys automobilininkai ir keleiviai džiaugiasi modernia Mijaugonių sankryžos poilsio aikštele ir šalia žaliuojančia kelininkų veteranų pasodinta ąžuolų giraite. Viena gražiausių klubo tradicijų – susitikimas būtent šioje giraitėje. Netoli Vievio visi mūsų veteranai, taip pat ir tie, kurių jau nebėra, yra pasodinę ąžuoliukus. Kiekvieną pavasarį į talką susiburia veteranai iš visos Lietuvos. Tvarkome aplinką, persodiname medelius, prisimename Anapilin iškeliavusius kolegas.

Mums taip pat rūpi ir naujausios kelių statybos technologijos. Lankome naujausius kelio ruožus, susipažįstame su naujausia technika. Koks skirtumas! Atsimenu, kaip vargdavome su sovietiniais asfaltbetonio klotuvais. Tekdavo tris kartus viena kelio puse „praeiti“, kol būdavo matyti rezultatas, o dabar vos vieno karto gana.

Štai prieš porą metų apžiūrėjome kelią Kaunas–Zarasai–Daugpilis. Daugelį šio kelio ruožų yra rekonstravusi AB „Panevėžio keliai“. Įspūdį padarė pirmieji Lietuvoje pastatyti gabionai, hidrosėjos būdu apželdinti kelio šlaitai. Kad ši bendrovė turi puikių specialistų, buvo žinoma nuo seno. Su pagarba menu Algimantą Butkūną, Joną Gražį, kitus darbuotojus, su kuriais teko susidurti ir bendrauti darbo klausimais. Beje, ar žinojote, kad Panevėžio aplinkkelis buvo pripažintas pačiu lygiausiu keliu Lietuvoje?

Kova su girtavimu
Veteranų klube bendraujant su kolegomis dažnai pasidalijame atsiminimais. O jų būta visokių – ir linksmų, ir graudžiai juokingų. Štai sovietmečiu didžiausia problema buvo girtavimas. Teisės aktų, kuriais vadovaudamasis galėtumei atleisti išgėrinėjantį žmogų, nebuvo. Dabartiniams darbų vykdytojams net pavydžiu: pamatei girtą darbuotoją – ir gali pasakyti: viso gero, nuo rytojaus nebedirbi.
O anuomet nieko panašaus padaryti negalėjai – turėjai auklėti, gauti profsąjungos sutikimą, rašyti raportą... Buvo atvejų, kai reikėdavo ir jėgą panaudoti, ir į išblaivinimo įstaigą nuvežti. Kai kurie darbininkai turėjo įprotį per technologines pertraukėles pigiu vynu vaišintis.

Pamenu atvejį, kai statėme automagistralę Vilnius–Ukmergė. 25 tonų plentvolį tuomet bandė valdyti išgėręs vyriškis. Ačiū Dievui, laiku mes jį sustabdėme, iš tos mašinos iškrapštėme. Rytojaus dieną jis ant kelių puola ir maldauja: vykdytojau, dovanok! Beje, turiu pastebėti, kad panašių situacijų netrūksta ir dabar.

Linkėjimai AB „Panevėžio keliai“
Šiandien mūsų klubas vienija 165 patyrusius specialistus. Labai norėtųsi, kad narių tik daugėtų. Demografinė padėtis nedžiugina. Nerimą kelia ir faktai, kad per 14 metų mirė 61 veteranas, o naujų priėmėm tik 56. Todėl keitėme savo įstatus – į klubą kviečiame ir jaunesnius, jau 60 metų sulaukusius kelininkus. Džiaugiuosi, kad klubo veikloje aktyviai dalyvauja panevėžiečiai. Šiame mieste mes visada laukiami.

AB „Panevėžio keliai“ noriu palinkėti neprarasti kelininko patriotiškumo, entuziazmo. Sėkmės puikiam AB „Panevėžio keliai“ vadovui ir visai komandai!
Prikabinti failai
Antanas Žlibinas.jpg
Antanas Žlibinas.jpg (41.61 KiB) Peržiūrėta 474 kartus(ų)
Kelio žmonės
Site Admin
 
Pranešimai: 1552
Užsiregistravo: Pir Lap 19, 2012 5:59 pm

Grįžti į Bendruomenės nariai

Dabar prisijungę

Vartotojai naršantys šį forumą: Registruotų vartotojų nėra ir 2 svečių

cron